sunnuntai 2. huhtikuuta 2006

Keikalla - extemporemiitti

Hee, opettelen käymään ravintolassa. Olen 31, aika sopiva ikä tuohon. Oikeastaan se ei ole sen vaikeampaa kuin opiskelijabileissäkään käyminen. Samalla tavalla sisään ui puolituttuja, joita voi halata, olen liikkeessä yksin, joten oloni keventyy, kun Justsopivasti tunnistaa minut ja vilkuttaa, ja sitten tunnistan itsekin Marinadin. Löydän ystäväni H:n ja pian myös Viiveen seuralaisineen. Ja myöhemmin, Hurinan seuralaisineen. Laura on yhtä jumalatar kuin aina! Dyronkin tunnistan ja kutsun pöytäämme - hän ei ole varma, olenko minä minä ja minä en ole varma, onko hän hän, mutta menen kysymään joka tapauksessa, ja kyllähän se on Dyro. (Olen tavallaan kysymisen velkaa, koska Dyro kyseli naisilta kuukausi sitten, ovatko nämä Hurina tai Veloena.)

Myöhemmin törmäämme siihen tosiseikkaan, että toisessa ravintolan reunassa istuu Janneroquain, Tiran ja EG:n sekä Mikan seurue, jossa on myös yksi vanha tuttu, fysiikan filosofiaa aikanaan väsäillyt heppu. Olemme kovin hölöhölö ja jatkot loppuvat ennen kuin ehdimme hoitaa loppuun edes varsinaista ravintolaa. Höh.

Jään ihmettelemään, miksi kuvittelin monta vuotta, etten osaa käydä ravintolassa. Ei se ollut niin pelottavaa ollenkaan. Ja join kuitenkin vain kaksi lasia punkkua.

5 kommenttia:

CC Rider kirjoitti...

Ai. Vain kaksi lasia?!? Heh heh ... On aina mukava moikata tuttuja ...

minh kirjoitti...

Ai? Minä kun juuri kirjoitin pelostani käydä ravintolassa, siinä joka oli joskus toinen kotini ja ystävyyden ja ymmärryksen tyyssija. Se oli pelottava kokemus. Mutta hysteerinen itsetarkkailu kyllä johtaa johonkin sensuuntaiseen, jonka perjantaina koin..Kauheasti tuttuja sulla jos et käy edes paljon kapakissa!
-minh-

Veloena kirjoitti...

Äh, minä nyt haalin ihmisiä kainaloihini harrastuksista, opiskelusta, järjestötoiminnasta, blogin kautta... kai se ravintola-aika on joistain muista tutustumisaktiviteeteista pois? En muista tutustuneeni yleisessä ravintolatilanteessa koskaan kehenkään mukavaan ihmiseen, paitsi ehkä blogimiitissä, mutta se on kai parasta laskeakin harrastustapaamiseksi.

justsopivasti kirjoitti...

Jännäähän tuo. Ja turvallisessa seurassa.

Veloena kirjoitti...

No joo, siinä olet Justsopivasti oikeassa! Kiitos seurasta... ja neuroottisen hölöhölöni kestämisestä.