torstai 5. tammikuuta 2006

Taukoilua

Tietokoneeni on tullut hulluksi. Se ei osaa enää internetiä. Se tarkoittaa sitä, että päivitystahtini tässä hieman hiljenee todennäköisesti - ainakaan huomenna en koneelle pääse. (Tämä tiedoksi myös ystäville; puhelimeni sen sijaan toimii normaalisti, mikäli muistan ladata sen akun.)

Muutenkin olen latuska. Olen joutunut vakavan tytöttelyn kohteeksi, kapinoinut, onnistunut luomaan turhia jännitteitä, ja tämän jälkeen vielä Alkossa pyydetään henkkarit ostaessani lempiluomuviiniäni Chateau Corsouta. "Olen kyllä jo kolmekymmentäyksi", sanon topakasti. "Ei kyllä uskoisi", lohkaisee myyjä ja katsoo henkkareita. "Mutta niinpä näytät olevan." Onnistun jotenkin kokoamaan huudattavuuden sisääni piiloon ja toteamaan murskaavasti: "No, ehkäpä yritän pitää tuota kohteliaisuutena."

Kyllästyttää.

Olen ollut lukiossa viimeiset - hetkinen - kuusitoista vuotta. Ja kyllästynyt todistamaan täysi-ikäisyyttäni.

5 kommenttia:

Jalo kirjoitti...

Kunpa vielä kysyttäisiinkin henkkareita Alkossa tai ravintoloissa.
Tällainen tylyys minulle kyllä kelpaisi.

Anita Konkka kirjoitti...

Muistan tuon ajan kun minultakin yli kolmekymppisenä kysyttiin Alkossa henkkaria ja olin närkästynyt. Äitini oli jo nelikymppinen, kun pitsejä kauppaava mustalaisnainen sanoi hänelle ovella, että haeppa tyttö äitisi pitsejä katsomaan.

Anu kirjoitti...

Minulta kysyttiin papereita 29-vuotissyntymäpäivänäni baarissa, joka oli kantikseni ollessani 18. Minä aloin nauraa humalaisen riemulla ja todennäköisesti useita vuosia minua nuorempi portsari häkeltyi täysin.

Eivätkä tarjonneet ilmaista kierrosta päivänsankarille, kutaleet.

Veloena kirjoitti...

Kun valitan asiasta ystävälleni, hän vain toteaa, että ehkä myyjällä on huono näkö. Hihitystä.

Luultavasti kyse on punaisesta takista ja pitkistä punertavista hiuksista. Uuden hoikkalinjaisemman takkini myötä ikääni on alettu kysyä taas enemmän. Aivan kuin yli kolmikymppisten pitäisi automaattisesti olla lösähtäneitä ja tätivaatteissa.

Toisaalta, mummuani, yli 85, luullaan säännöllisesti kymmenen-kaksikymmentä vuotta nuoremmaksi. Kun olin lapsi, häntä luultiin jatkuvasti äidikseni, mikä tuntui kauhealta. ELi parannusta tilaan ei liene aivan heti odotettavissa.

En tiedä - minusta normaalit kolmikymppiset näyttävät vain kauhean VANHOILTA. (Olen itse normi, selvähän tuo.)

minh kirjoitti...

Minä vein lastani tarhaan 24-vuotiaana minihameessa ja poninhännässä enkä saanut tupakkaa kioskilta kun ei ollut papereita mukana. Tarhassa yksiisistä kysyi, olenko au pair, vai mikä.
31-vuotiaana en päässyt Lostariin kun ei ollut niitä papereita mukana. Hmph.

Äitini ystävä, tanssija, pieni ja siro, pitkälettinen vaalea nainen oli 20-vuotiaan poikansa kanssa menossa oluelle Vanhan kellariin, poika pääsi sisään, äitinsä ei. Kun ei ollut niitä papereita.
Hän oli 46v.
-minh-