maanantai 1. toukokuuta 2006

Fulla vappen

Kun jatkot ovat lähteneet pois luotani, nyt, on aika tehdä inventaario. Olen hajottanut digikameran, joka on vain puoliksi minun. Ja olen ollut ulkona kahdeksan ja puoli tuntia ja selvittänyt 1) mitä tarkoittaa periaatteellinen skooraus, 2) millaiset olisivat mahdollisuudet rahdata koko piknikseurue saunomaan erään maaseudun rauhassa tolstoilaista vappua viettäneen kollegan luokse (kysymys puhelimessa: "Onko siellä tummelia tai muuta rasvaa?"), 3) kuinka monta tuntia päiväunia ystäväni Tammihiiri voi nukkua.

Luonani yöpyvä ystävätär Tammihiiri luonnehtii päivää seesteiseksi ja tasapainoiseksi. "Lepo ja sosiaalinen kanssakäyminen ovat olleet tasapainossa. Ja viiniäkin on juotu hyvin kohtuullisesti. Ja syöty. Ja aurinkoakin on saatu kohtuudella. Ei punoita eikä kuumota nenä." (Huom, Tammihiiri on herännyt ainakin kaksi tuntia myöhemmin kuin minä ja nukkunut päiväunia viltillä ainakin 4 tunnin verran.)



Nyt Tammihiiri makaa sängylläni ja silittää Loloa. "Nyt on työläisen juhla ja työläisen pitää levätä", selittää Tammihiiri uneliaisuuttaan.

Taidanpa käydä nukkumaan, koska eihän minulla käy flaksi. Ja sitäpaitsi, väsyttää ihan kamalasti.

Ei kommentteja: